Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > Som paisatge

Pía Sommer EN RESiDÈNCIA a l’Institut Sants.

EN RESiDÈNCIA. Artistes als instituts de Barcelona [1] és un programa que introdueix la creació contemporània als centres públics d’educació secundària a través del contacte directe i continuat d’un artista amb els estudiants. Al llarg d’un curs, es proposa a diversos artistes que concebin un procés creatiu amb els alumnes, des de la concepció fins a la realització.

En el marc de la 14ª edició i durant el curs 2022-23, Pía Sommer (Xile, 1981) ha treballat en un procés de creació amb alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Sants, desenvolupat entre el centre educatiu i el Museu Nacional.

Com se sent la nostra ciutat? Com l'habitem i transitem? Som paisatge és un viatge per l’arquitectura i el paisatge auditiu que enllaça l’Institut i el Museu, a través d'un recorregut per la ciutat. L'exposició vol mostrar com la imatge i el so revelen una possible narrativa sobre l'experiència de transferir i representar les textures visuals i sonores que habitem diàriament.

Al llarg del curs s’ha treballat la visibilització del paisatge a través del frottage i les derives sonores, l’experimentació amb les pròpies veus, l’escultura i l’escriptura.

Serien els frottages exposats una imatge representativa de la contaminació acústica entre un edifici i un altre? Els propis alumnes han empès aquest imaginari guiats de la mà de l'artista.

 

Aquesta residència ha estat comissariada i coordinada pel Museu Nacional d’Art de Catalunya conjuntament amb l'Associació A Bao A Qu. 

Un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona [2] i el Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu [3].

 

A Bao A Qu Logo Ajuntament Barcelona   artistes al museu

 

#Artistesalmuseu #EnResidència

      

 

 

 

 

Som paisatge

Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/creadors-en-residencia-curs-2022-2023 [2] https://lameva.barcelona.cat/barcelonacultura/es/icub [3] https://www.abaoaqu.org/