OBRE L'EXPOSICIÓ 'LA MALETA MEXICANA'

A partir de demà, 6 d'octubre, podeu visitar La Maleta Mexicana. El redescobriment dels negatius de la Guerra Civil espanyola de Capa, Chim i Taro.

La Maleta Mexicana és el nom que es dona a 3 capses que contenien 4.500 negatius d’imatges fets durant la Guerra Civil espanyola per Robert Capa, Chim (David Seymour) i Gerda Taro, els grans mestres del fotoperiodisme de guerra. Durant molt de temps es va creure perduda, però es va localitzar a Mèxic, i d'aquí en prové el nom. L'International Center of Photography de Nova York va estudiar-ne els continguts, i ara una part és el que es presenta al MNAC per primer cop a Espanya.

A l'exposició trobareu rodets de negatius que ens mostren la seqüència original de la foto publicada, ens revelen escenes inèdites i, alhora, la tècnica magistral dels 3 fotògrafs. Un testimoni gràfic excepcional de la vida al front o a les trinxeres, dels estralls dels bombardejos sobre la població civil o del drama als camps de refugiats. La Maleta Mexicana és, doncs, un mirall de la nostra història.

<br />https://