L’art de fer art: quins ingredients intervenen en la creació artística?

L’art de fer art: quins ingredients intervenen en la creació artística?

Print
Tipologia activitat: 
Visita comentada
Nivells educatius: 
Educació Primària
ESO
Durada: 
1 hora 30 min

Horizontal Tabs

Descobrir la INSPIRACIÓ i les seves fonts a partir de l’exploració dels mobles modernistes

Mobiliari modernista de Gaudí i Jujol

  • Joc de recerca i dibuix del natural: capturem formes decoratives!
  • El disseny modernista: la natura com a motiu d’inspiració.
  • Relacions entre forma i funció dels objectes artístics: l’inici del disseny modern.

Veure detall de l'obra

Descobrir el procés de RECERCA CREATIVA, D’UN LLENGUATGE I ESTIL PERSONAL a partir de l’escultor Pau Gargallo i la representació del cos humà

Escultures de Pau Gargallo

  • L’artista a la recerca d’un llenguatge personal. La idea d’estil.
  • Pau Gargallo i la representació del cos humà.
  • Formes, volums i processos de construcció.
  • Copsar el moviment.
  • La gran ballarina com a culminació d’un procés de recerca creativa.

Veure detall de l'obra

Descobrir la diversitat de punts de vista de l’ESPECTADOR a partir de l’exploració una obra d’art de forma col·lectiva

Roberto Fernández Balbuena, La planxadora, 1930

  • Tots i totes veiem el mateix quan mirem una obra d’art?
  • Què podria estar passant en aquesta obra? Fem un debat col·lectiu utilitzant les estratègies de pensament visual (VTS)

Veure detall de l'obra

Deduir algunes de les TEMÀTIQUES ARTÍSTIQUES a partir de l’anàlisi d’una sala del museu

Sala de modernisme conservador

  • Si vosaltres haguéssiu d’ordenar les obres d’art d’un museu, de quantes maneres penseu que ho podríeu fer?
  •  De quins temes ens parlen les obres d’aquesta sala? Quines relacions hi podem trobar entre elles? (activitat d’observació i deducció).

Veure detall de l'obra