Itinerari de selectivitat (art romànic, art gòtic, art modern)

Itinerari de selectivitat (art romànic, art gòtic, art modern)

Print
Tipologia activitat: 
Visita comentada
Nivells educatius: 
Batxillerat
Durada: 
1 h 30 min
Alumnes per educador: 
20 i 2 acompanyants
Contacte: 
93 622 03 75 / [email protected]

Horizontal Tabs

Pintures de l'absis de Sant Climent de Taüll, cap a 1123.

  • Les fonts per a les imatges medievals
  • La tècnica de la pintura al fresc
  • L’arrencament i traspàs de les pintures murals
  • La consideració moderna de l’art medieval

 

Majestat Batlló, mitjan segle XII.

  • Iconografia i trets estilístics del Crist a la creu
  • L’escultura romànica dins del seu context
  • L’efecte de l’obra en el públic en cada context artístic

 

Frontal d'altar de Gia, segona meitat del segle XIII.

  • La tècnica del tremp d’ou
  • El paper de l’artista/artesà en la societat medieval
  • Les dones en el món artístic

 

Jaume Serra, Retaule de la Mare de Déu de Sixena, cap a 1367-1381. 

  • El retaule gòtic davant el frontal romànic
  • Característiques formals del gòtic en el seu context
  • Les novetats de l’arquitectura gòtica

 

Lluís Dalmau, Mare de Déu dels Consellers, 1443-1445.

  • La pintura gòtica del segle XV a Catalunya
  • La introducció de nous corrents artístics en les obres del gòtic català
  • L’aparició del paisatge i la importància de l’element arquitectònic
  • La consideració de l’artista a finals del segle XV

 

Marià Fortuny, La vicaria, 1868/1869-1870.

  • La temàtica costumista
  • La llibertat de pinzellada i el preciosisme
  • La funció decorativa.
  • La burgesia com a client

Joan Ferrer Miró, Exposició pública d'un quadre1888.

  • La gènesi del mercat de l’art
  • La democratització dels gustos
  • L’aparició de la crítica artística

 

Ricardo de Madrazo, El taller de Marià Fortuny a Roma, 1874.

  • L’artista modern vs. les acadèmies
  • Preceptes de la nova concepció de l’art i la seva funció social
  • L’artista Flaneur

 

Ramon Casas, Plein Air, 1890-1891.

  • París capital de la modernitat
  • La pintura a plain air
  • Canvis i transformacions en el paper i la funció social de les dones

 

Antoni Gaudí- Taller Casas i Bardés, Cadira, 1900-1901.

  • Vida púbica vs. vida privada en el context de la ciutat moderna
  • La família burgesa principals promotors de l’art

 

Miquel Blay, Els primers freds, 1892.

  • Indicis del simbolisme en escultura
  • Presentada a l’Exposició Nacional de Madrid de 1892, primera medalla
  • El paper cultural de la Mancomunitat
  • El mestratge d’Henri Chapu

 Miquel Blay, Perseguint la il·lusió, 1902.

  • Canvis i transformacions en l’escultura moderna
  • El cas de Camile Claudel i la influència de les dones artistes silenciades

August Rodin, L’edat de bronze, 1876.

  • Canvis i transformacions en l’escultura moderna
  • El cas paradigmàtic de Rodin

Pablo Gargallo, Gran ballarina, 1929.

  • La introducció del buit a l’escultura
  • Les relacions entre les formes còncaves i convexes a l’escultura de Gargallo
  • Els nous processos creatius i de treball amb el metall

Leandre Cristòfol, Nit de lluna, 1935.

  • L’exposició logicofobista i la relació amb el surrealisme
  • Els objectes quotidians com al·legoria
  • L’avantguarda a Catalunya

Joan Miró i Joan Gardy Artigas, Mural per a IBM, 1978.

  • L’art en el context de la Guerra Civil Espanyola
  • El Pavelló de la República i el Guernica de Picasso