Itinerari de selectivitat (art romànic, art gòtic, art modern)

Itinerari de selectivitat (art romànic, art gòtic, art modern)

Print
Tipologia activitat: 
Visita comentada
Nivells educatius: 
Batxillerat
Durada: 
1 h 30 min
Alumnes per educador: 
30 i 2 acompanyants
Inscripció: 
93 622 03 75 [email protected]

Horizontal Tabs

Pintures de l'absis de Sant Climent de Taüll, cap a 1123

  • Estructura compositiva
  • El color i la línia
  • Pintura al fresc i arrencament i traspàs de les pintures
  • La funció didàctica de les imatges

Majestat Batlló, mitjan segle XII

  • El Crist en Majestat
  • Simetria compositiva i l’antinaturalisme
  • La policromia original
  • Iconografia i funció

Frontal d'Avià, cap a 1170-1190

  • Pintura sobre taula
  • Composició i tractament de les figures
  • Iconografia i funció

Mare de Déu, segona meitat del segle XIV

  • L’equilibri i per l’harmonia en el tractament de les línies
  • Síntesi de la influència de França i Itàlia
  • L’evolució del sentiment religiós

 

Lluís Dalmau, Mare de Déu dels Consellers, 1443-1445

  • La pintura gòtica del segle xv a Catalunya
  • Composició simètrica
  • L’iconografia
  • Aparició del paisatge i importància de l’element arquitectònic
  • La influència de la pintura flamenca
  • La importància dels comitents

Marià Fortuny, La vicaria, 1868/1869-1870

  • La temàtica costumista
  • La llibertat de pinzellada i el preciosisme
  • La funció decorativa.
  • La burgesia com a client

Joan Ferrer Miró, Exposició pública d'un quadre1888

  • La gènesi del mercat de l’art.
  • La democratització dels gustos.
  • L’aparició de la crítica artística.

 

Ricardo de Madrazo, El taller de Marià Fortuny a Roma, 1874

  • L’artista modern vs. les acadèmies.
  • Preceptes de la nova concepció de l’art i la seva funció social.
  • L’artista Flaneur.

 

Ramon Casas, Plein Air, 1890-1891

  • París capital de la modernitat.
  • La pintura a plain air.
  • Canvis i transformacions en el paper i la funció social de les dones.

 

Antoni Gaudí- Taller Casas i Bardés, Cadira, 1900-1901

  • Vida púbica vs. vida privada en el context de la ciutat moderna.
  • La família burgesa principals promotors de l’art.

 

Miquel Blay, Els primers freds, 1892

  • Indicis del simbolisme en escultura
  • Presentada a l’Exposició Nacional de Madrid de 1892, primera medalla
  • El paper cultural de la Mancomunitat
  • El mestratge d’Henri Chapu

 Miquel Blay, Perseguint la il.lusió, 1902

  • Canvis i transformacions en l’escultura moderna.
  • El cas de Camile Claudel i la influènica de les dones artistes silenciades.

August Rodin, L’edat de bronze, 1876

  • Canvis i transformacions en l’escultura moderna
  • El cas paradigmàtic de Rodin

Pablo Gargallo, Gran ballarina, 1929

  • La introducció del buit a l’escultura
  • Les relacions entre les formes còncaves i convexes a l’escultura de Gargallo
  • Els nous processos creatius i de treball amb el metall

Leandre Cristòfol, Nit de lluna, 1935

  • L’exposició logicofobista i la relació amb el surrealisme
  • Els objectes quotidians com al·legoria
  • L’avantguarda a Catalunya

Joan Miró i Joan Gardy Artigas, Mural per a IBM, 1978.

  • L’art en el context de la Guerra Civil Espanyola.
  • El Pavelló de la República i el Guernica de Picasso.