Gabriel Casas.Fotografia Informació i Modernitat 1929-1939

2015 - Juan Naranjo (coordinador)
Etiquetes museu:

Gabriel Casas va ser un dels fotògrafs del nostre país més importants del període d’entreguerres. Va ser dels primers en adoptar el llenguatge fotogràfic de la Nova Visió, el moviment d’arrel alemanya que va revolucionar el camp de la fotografia amb l’ús d’enquadraments sorprenents, plànols picats i contrapicats, contrastos de llums i formes, fotomuntatges...

L’exposició reuneix 120 imatges d’un dels moments més importants en la producció del fotògraf: des de la inauguració de l’Exposició Internacional de Barcelona, el 1929, fins al final de la Guerra Civil espanyola, el 1939. A través d’un recorregut visual, s’explora la relació de Gabriel Casas amb la Nova Fotografia, amb els temes de la modernitat i amb les preocupacions socials i polítiques del seu temps.

Edició:

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Autor principal:
Juan Naranjo (coordinador)
Any de publicació:

ISBN:

Pàgines:

Format:

Idiomes:

català-anglès

Exposició:

Gabriel Casas. Fotografia, informació i modernitat, 1929-1939

Publicacions

Bartolomé Bermejo

De la dracma a l’euro. Sistemes i unions monetàries a l’occident d’Europa

Ramon Pichot. D'Els Quatre Gats a La Maison Rosé

Ismael Smith. La bellesa i els monstres.