Els espais de reserva: el museu mai vist

Tipologia activitat:
Visita dinamitzada
Nivells educatius:
Batxillerat
Durada:
Alumnes per educador:
15 i 2 acompanyants
Contacte:
93 622 03 75 / [email protected]

Horizontal Tabs

Activitat introductòria a la Sala Oval

• Com definiríeu vosaltres un museu?
  • Com ha canviat el concepte de reserva al llarg del temps?
  • Quina és la funció de les reserves en l’actualitat?
  • Els perfils professionals que treballen amb la col·lecció a les reserves, les seves tasques i competències.

El registre i el diagnòstic de les peces

• Quins son els passos que segueix tota obra d’art quan entra a formar part de la col·lecció del Museu Nacional?
  • Quin creieu és el perfil dels professionals que s’encarreguen de la conservació de la col·lecció?
  • Com podem reconèixer la naturalesa dels desperfectes de la obra d’art?

Projecte EN RESiDÈNCiA 'Fuga Sonora', d'Anna Dot

Els espais de reserva: gestió de riscos i conservació preventiva

• Quins criteris s’han seguit en el repartiment de les col·leccions en les reserves?
  • Com s’organitzen i es classifiquen les obres en l’espai de reserva?
  • Quines són les normes de seguretat i conservació que es segueixen a les instal•lacions de les reserves del museu?

Quan l'art s’exposa

• Qui decideix què s’exposa.
  • De quantes maneres creieu que es poden organitzar/mostrar/presentar/ les obres d’art en una sala?
  • Quines diferencies trobeu entre els espais de reserva i exposició.

El patrimoni cultural: la construcció de la memòria

• Totes les obres de les reserves són susceptibles de ser mostrades?
  • Les reserves com espai de recerca sobre el nostre passat a l’espera de possibles interpretacions.
  • Les reserves com espais de recerca i punt d’inspiració per als artistes contemporanis en els seus projectes de creació basats en la relectura de la història.

Objecte creat per l'artista David Bestué a partir d'obres de les reserves. Aquesta peça forma part dels 21 objectes creats per aquest artista dins del projecte "Creadors en residència 2013-14".