Al carrer. Seminari sobre Joan Colom i el seu context

Programa del seminari (català) pdf - 0,8 Mb

PDF icon Programa del seminari (castellà) pdf - 0,8 Mb

Programa del seminari (castellà) pdf - 0,8 Mb

L’exposició retrospectiva de Colom actualment al Museu Nacional és el context per aquest seminari d’una tarda, que intenta proporcionar una nova comprensió de l’obra de Colom en un marc històric més ampli que fins ara.

El programa del seminari s’organitza en dues parts. La primera dóna compte de l’hegemonia dels discursos humanistes i neorealistes en la fotografia europea i nord-americana posterior a la Segona Guerra Mundial. Historiada d’acord amb la geopolítica cultural de la Guerra Freda, la fotografia documental de la postguerra promovia formes pacífiques d’integració social de les classes populars al llavors emergent Estat del benestar, a través d’imatges de fraternitat universal. L’exposició promoguda des del MoMA, The Family of Man, de 1955 va ser el moment d’aquesta poètica humanista. Aquest és el context que marca l’arribada de Colom a la cultura fotogràfica.

La segona part del seminari és una aproximació als problemes ètics i polítics que es deriven del mètode de fotografiar clandestinament, utilitzat per Colom. També busca oferir un context per a la lectura del treball de Colom, com una aportació a una història urbana dels usos informals i populars de l’espai públic a la part baixa de Barcelona al llarg del període comprès entre la dictadura de Franco y la inflexió neoliberal postolímpica, amb l’experiment de l’urbanisme socialdemòcrata barceloní dels anys 1980 entre ambdós moments.

Informació i reserves:

93 622 03 75  [email protected]