-
Estilogràfica
Ahir deia blanc i avui diu negre o el desconcert generat per la difuminació de la paraula donada en el temps…
Compositor: Eduard Mas Marín
Obra: Estilogràfica, Josep Rigol, 1977
-
La música de les natures mortes
L'escriptura d'una miniatura musical és una bona pràctica per als compositores i les compositores. Els formats de durada curta conviden els músics a ser clars i eficients. Perquè en un minut no hi ha temps per a frivolitats. A l'assignatura Repertori i tècniques de la música electroacústica, els estudiants han d'assimilar els exemples més importants d'aquesta tendència fonamental per a la música occidental dels últims setanta anys. La poètica aparentment inanimada de les natures mortes ha proporcionat un programa excel·lent per a desenvolupar exercicis diversos que serveixen, igualment, d'antologia bàsica de les principals tècniques de la creació electroacústica. Els mateixos compositors i compositores han seleccionat les obres plàstiques a partir de les quals han dissenyat un espai acústic per acompanyar els espectadors des d'una interpretació lliure i oberta.
Fèlix Pastor Olives, professor i cap del departament de Teoria, Direcció i Composició
-
[Natura morta]
L'harmònic crea ressonància. Neixen les petites coses i van creixent cada vegada més. Tenim el procés i el resultat davant nostre.
Compositor: Otger Ibars Almirall
Obra: [Natura morta], Otho Lloyd, no datat
-
[Natura morta]
Formes ondulades, sinus, interferències i modulacions vora el mar: un crescendo cap a un nou espai de repòs i quietud.
Compositor: Jan Valls Miralles
Obra: [Natura morta], Otho Lloyd, cap a 1945
-
Natura morta amb animals i plantes
En la composició, es plasma la mort. Caracteritzada per l'aire buit, el silenci, el so en morir als hospitals i el del tren en un túnel.
Compositor: Guillem Alonso
Obra: Natura morta amb animals i plantes, Francesc Carrera, cap a 1924
-
Natura morta amb barret
Desmuntant una natura morta:
Peça molt descriptiva que convida no només a contemplar l'obra sinó a endinsar-nos-hi, i mostrar-nos cada element en el moment indicat.Compositor: Josep Cordobés Miravitlles
Obra: Natura morta amb barret, Marià Fortuny, cap a 1863-1866
-
Natura morta amb dues gerres i dues peres
Com sonen els colors mentre toco els gerros i em menjo una pera!
Compositor: Marcel Ferrer González
Obra: Natura morta amb dues gerres i dues peres, Pere Daura, cap a 1929
-
Natura morta amb raïm i recipient metàl·lic
La peça ha estat composta a partir de sons provinents de l'elaboració de vi artesanal. Un coixí de raïm remenat i unes gotes amb diversos delays.
Compositor: Adrià Martinez Cazorla
Obra: Natura morta amb raïm i recipient metàl·lic, Claudi Carbonell, no datat
-
Natura morta II
Transició a peu pels carrers de París, amb la naturalesa i l’orfebreria com a imatges sonores, amb les seves similituds rítmiques com a fil conductor, i les seves diferències tímbriques com a element creatiu i diversificador.
Compositor: Víctor Núñez Tarifa
Obra: Natura morta II, Juli González, cap a 1929
-
Panotxa de blat de moro
Una panotxa de blat de moro està formada per un tronc central gros i amagat i molts grans que l'envolten i el tapen.
-
Sense títol
Trencadissa a l'hora del te de les mosques #quadreMNAC #naturamorta
Compositora: Judit Vicente
Obra: Sense títol, Josep Maria Lladó, cap a 1930-1934
-
Sense títol
La peça reflecteix la vida i el destí marcats d’una gallina a l’escorxador o a la fàbrica, en contrast amb la vida al camp d’aquests animals.
-
Sense títol
A una tija A: {5 7 8 9 A B 0 1 2 3 4 6}, la interromp una B: {9 4 7 0 6 A 2 8 1 3 5 B}, que es transforma en A'.
Dius que només comptes caràcters?
Compositor: Fèlix Pastor Olives
Obra: Sense títol, Emili Godes, cap a 1930