• Estilogràfica

    Ahir deia blanc i avui diu negre o el desconcert generat per la difuminació de la paraula donada en el temps…

     

     

     

     

    Compositor: Eduard Mas Marín

     

     

    Obra: Estilogràfica, Josep Rigol, 1977

  • Lyons

    Descripció sonora de l’obra. Ritme com a representació de les línies, i la melodia com a representació dels objectes centrals.

     

     

    Compositor: Jordi Bosch Molina

     

     

    Obra: Lyons, Pere Daura, cap a 1929

     

  • La música de les natures mortes

    L'escriptura d'una miniatura musical és una bona pràctica per als compositores i les compositores. Els formats de durada curta conviden els músics a ser clars i eficients. Perquè en un minut no hi ha temps per a frivolitats. A l'assignatura Repertori i tècniques de la música electroacústica, els estudiants han d'assimilar els exemples més importants d'aquesta tendència fonamental per a la música occidental dels últims setanta anys. La poètica aparentment inanimada de les natures mortes ha proporcionat un programa excel·lent per a desenvolupar exercicis diversos que serveixen, igualment, d'antologia bàsica de les principals tècniques de la creació electroacústica. Els mateixos compositors i compositores han seleccionat les obres plàstiques a partir de les quals han dissenyat un espai acústic per acompanyar els espectadors des d'una interpretació lliure i oberta.

     

     

    Fèlix Pastor Olives, professor i cap del departament de Teoria, Direcció i Composició

     

  • [Natura morta]

    L'harmònic crea ressonància. Neixen les petites coses i van creixent cada vegada més. Tenim el procés i el resultat davant nostre.

     

     

     

    Compositor: Otger Ibars Almirall

     

     

    Obra: [Natura morta], Otho Lloyd, no datat

     

  • [Natura morta]

    Formes ondulades, sinus, interferències i modulacions vora el mar: un crescendo cap a un nou espai de repòs i quietud.

     

     

     

    Compositor: Jan Valls Miralles

     

     

    Obra: [Natura morta], Otho Lloyd, cap a 1945

  • Natura morta amb animals i plantes

    En la composició, es plasma la mort. Caracteritzada per l'aire buit, el silenci, el so en morir als hospitals i el del tren en un túnel.

     

     

     

     

    Compositor: Guillem Alonso

     

     

    Obra: Natura morta amb animals i plantes, Francesc Carrera, cap a 1924

     

  • Natura morta amb barret

    Desmuntant una natura morta:
    Peça molt descriptiva que convida no només a contemplar l'obra sinó a endinsar-nos-hi, i mostrar-nos cada element en el moment indicat.

     

     

     

    Compositor: Josep Cordobés Miravitlles

     

     

    Obra: Natura morta amb barret, Marià Fortuny, cap a 1863-1866

  • Natura morta amb dues gerres i dues peres

    Com sonen els colors mentre toco els gerros i em menjo una pera!

     

     

     

    Compositor: Marcel Ferrer González

     

     

    Obra: Natura morta amb dues gerres i dues peres, Pere Daura, cap a 1929

     

  • Natura morta amb raïm i recipient metàl·lic

    La peça ha estat composta a partir de sons provinents de l'elaboració de vi artesanal. Un coixí de raïm remenat i unes gotes amb diversos delays.

     

     

    Compositor: Adrià Martinez Cazorla

     

     

    Obra: Natura morta amb raïm i recipient metàl·lic, Claudi Carbonell, no datat

     

  • Natura morta II

    Transició a peu pels carrers de París, amb la naturalesa i l’orfebreria com a imatges sonores, amb les seves similituds rítmiques com a fil conductor, i les seves diferències tímbriques com a element creatiu i diversificador.

     

     

     

    Compositor: Víctor Núñez Tarifa

     

     

    Obra: Natura morta II, Juli González, cap a 1929

  • Panotxa de blat de moro

    Una panotxa de blat de moro està formada per un tronc central gros i amagat i molts grans que l'envolten i el tapen.

     

     

     

     

    Compositor: Quim Simó Vallvé

     

     

    Obra: Panotxa de blat de moro, Francesc Carrera, cap a 1926

     

  • Sense títol

    Trencadissa a l'hora del te de les mosques #quadreMNAC #naturamorta

     

     

     

    Compositora: Judit Vicente

     

     

    Obra: Sense títol, Josep Maria Lladó, cap a 1930-1934

  • Sense títol

    La peça reflecteix la vida i el destí marcats d’una gallina a l’escorxador o a la fàbrica, en contrast amb la vida al camp d’aquests animals.

     

     

    Compositor: Gabriel Garcia Garcia

     

     

    Obra: Sense títol, Claudi Carbonell, no datat

     

  • Sense títol

    A una tija A: {5 7 8 9 A B 0 1 2 3 4 6}, la interromp una B: {9 4 7 0 6 A 2 8 1 3 5 B}, que es transforma en A'.

    Dius que només comptes caràcters?

     

     

     

     

    Compositor: Fèlix Pastor Olives

     

     

    Obra: Sense títol, Emili Godes, cap a 1930

  • Vidre

    La peça és un paisatge sonor que, tot intercalant sons gravats i sons processats, descriu una escena quotidiana com és parar taula.

     

     

    Compositor: Joan Climent Roca

     

     

    Obra: Vidre, Josep Maria Lladó, cap a 1932

  • Xardor

    La música busca evocar l'atmosfera densa i calorosa que expressa aquesta fotografia a través de sons cristal·lins envoltants i mal·leables

     

     

    Compositor: Alejandro Arrocha Rodríguez

     

     

    Obra: Xardor, Josep Maria Lladó, no datat