A les primeres dècades del segle XV, en coincidència amb el primer Renaixement italià, però sense cap lligam amb els seus postulats estilístics, Flandes es va convertir en un centre de capital importància en el panorama de la pintura europea. Com a conseqüència de la difusió dels models artístics flamencs, l’art gòtic europeu va viure una evolució estilística important que es va manifestar de manera molt acusada entre els artistes actius als regnes hispànics, principalment durant la segona meitat del segle XV i els primers anys del segle XVI. En aquest sentit, i a l’entorn del 500è aniversari de la mort del pintor Bartolomé Bermejo, l’obra i el viatge del qual s’han pres com a punt de referència al llarg de tot el llibre, el lector es pot apropar a la pintura flamenquitzant d’origen valencià, aragonès, català, mallorquí i castellà, i a autors de la talla de Lluís Alincbrot, Jacomart, Roderic i Francesc d’Osona, Joan Reixac, Martín Bernat, Miquel Ximénez, Juan de la Abadía, el Major, Lluís Dalmau, Jaume Huguet, Antoine de Lonhy, Alonso de Sedano, Joan Rosató, Diego de la Cruz, Fernando Gallego, Jorge Inglés, Michel Sittow, Juan de Flandes i Pedro Berruguete, entre d’altres.
MNAC-Museo de Bellas Artes de Bilbao-SECAEX
Fernández Redondo, M.C. Lacarra Ducay, G. Llompart Moragues, M. Mirambell i Abancó, D. Montolío Torán, É. Nyerges, N. Ortiz Valero, M.R. Padrós i Costa, J.M. Palou Sampol, I. Puig Sanchís, F.M. Quílez i Corella, G. Rovera, F. Ruiz i Quesada, M. Sa
2003
978-84-8043-106-4
592
24 x 29.7 cm.
Rústica