Nova presentació de la col·lecció d’art del Renaixement i barroc

Interval de dates:
16/01/2018

El proper dimecres 24 de gener s'inaugurarà la nova presentació de la col·lecció de Renaixement i barroc. Amb aquesta remodelació, descobrirem sota una nova perspectiva unes 210 obres dels segles XVI a XIX (pintures, estampes i dibuixos, escultures i arts decoratives, a més d’un interessant fons bibliogràfic), amb un gran nombre de cartel·les comentades, textos d’àmbit i càpsules expositives. Els elements gràfics de les sales es complementaran amb recursos a la web del museu, amb la finalitat de complementar i enriquir la visita.

La remodelació, comissariada per Francesc Quílez, coordinador de col·leccions, i Joan Yeguas, conservador de Renaixement i barroc, amb l’assessorament de Juan José Lahuerta, suposa una revisió en profunditat de la col·lecció, que reflecteix les darreres investigacions i dóna a conèixer algunes noves atribucions. També permet fer visible el llegat Cambó i la Col·lecció Thyssen-Bornemisza, integrades al nou discurs. Ambdues col·leccions aporten el contrapunt internacional a les obres catalanes i espanyoles del fons.

La nova presentació permet revalorar els punts forts de la col·lecció en què destaca el segle XVI català, amb artistes com per exemple Ayne Bru, Pere Nunyes o Damià Forment; el Segle d’Or espanyol, amb un conjunt molt important d’obres de Velázquez, Ribera, Zurbarán, Maíno o Pedro de Mena; el segle XVI venecià, amb la presència d'autors de primer ordre com ara Tiziano, Tintoretto, Veronese, Bassano, Sebastiano del Piombo i El Greco, o el segle XVIII italià, amb obres de Tiepolo, Canaletto o Cerutti. Altres mestres de prestigi reconegut, com ara Fra Angélico, Fragonard, Cranach o Goya, també hi són presents.

Per celebrar l'apertura de la col·lecció, el museu ha organitzat diverses activitats al voltant d'aquesta col·lecció:

#RenaixementiBarroc