Famílies i entitats de lleure

Trobareu activitats de tota mena, conduïdes pels educadors o per fer de manera autònoma. El Museu Nacional esdevé un espai per al desenvolupament de les habilitats sensorials, exploratòries, manipulatives, emocionals i socials dels infants, dels joves i dels adults que els acompanyen.

Què està passant, aquí? Converses en família. Diumenges amb petits i grans

Voliaines. Diumenges amb petits i grans

Activitat familiar que convida a passejar-se per les sales d’art modern de la mà d’una narradora. Ens deixarem endur lleugerament per les sales del museu, com si fóssim voliaines o petites partícul·les que volen lleugeres, imitant el vol d’una papallona, i de cop i volta succeeix un fet extraordinari: una acció artística breu, intensa i subtil que ens sacseja i ens provoca.

XI edició de Construint a la Sala. L’espai de la convivència

Taller d’Arquitectura per a nens i nenes 'Construint a la Sala' que es va celebrar el 26 de novembre a la Sala Oval del museu.

Casal d'estiu 2018

Cansats i cansades de no poder decidir? Farts i fartes de que us diguin què és el que heu de fer?  Avorrits i avorrides d’activitats que ja sabeu com acaben? La vostra ciutat ja no és un misteri? Somieu desperts i despertes en crear un món nou? Nosaltres també! Per això necessitem la vostra ajuda. Veniu a participar en una missió extraordinària i súper-secreta!

Casal d'estiu 2017: El misteri de la sala 45

Ja teniu disponible el vídeo-resum del casal d'estiu (12:49') al nostre canal de YouTube

Casal d'estiu 2016

Descobriu tot el què han fet els nens i nenes que han participat al casal d'aquest any al programa Soroll de la Cadena Ser (minut 21:50)

Resol el trencaclosques del museu

Resolgueu els 5 trencaclosques diferents que us proposem!

Enigmes

Voleu fer de detectius? El museu us proposa dos jocs de pistes amb els quals us podeu divertir des de casa o mentre passegeu per les sales buscant lladres de manuscrits i descobrint qui és l’assassí d’un pobre pastor. Veureu que les obres d’art amaguen molts secrets. Us animeu a jugar?

FLIC Festival

Practicar el joc de la descoberta mitjançant experiències literàries poc usuals és la proposta que us ofereix el FLIC a la Sala Oval del museu.

Una mà de contes del Museu Nacional

A través de 20 històries inspirades en obres del museu, podeu deixar-vos endur per la fantasia i la imaginació i veure aquestes pintures des d’una altra perspectiva. Us hi animeu?

La Caputxeta Vermella per llegir i pintar

Descarregueu el conte de la Caputxeta Vermella de Perrault , il·lustrat per Torné Esquius (1879– 1936).

Làmines per pintar de Xavier Gosé

Descarregueu aquestes làmines per pintar amb dibuixos de l’il·lustrador Xavier Gosé (1876 – 1915).