Adquisició de 200 fotografies d'Oriol Maspons finançada per la Fundació Nando i Elsa Peretti, 2017

Interval de dates:
13/06/2017

El Museu Nacional d’Art de Catalunya ha adquirit un conjunt de 200 fotografies d’Oriol Maspons (Barcelona, 1928-2013) als hereus de l’artista, gràcies al finançament de la Fundació Nando i Elsa Peretti.

El museu ha arribat a un acord amb la família del fotògraf per a l’adquisició d’aquest important conjunt de fotografies i per a l’organització el 2019 d’una gran exposició antològica. Aquest conjunt de fotografies, molt representatives de les diferents etapes de la trajectòria de Maspons, ha estat seleccionat entre les obres de l’arxiu que el fotògraf va dipositar al Museu Nacional l’any 2010.

La col·lecció d’obres d’Oriol Maspons que conserva el Museu Nacional està formada per més de 7.000 fotografies sobre paper, realitzades entre els anys 1950 i finals dels anys 1980, a més de negatius i diferents materials fotogràfics.

El patrocini de la Delegació a Catalunya de la Fundació Nando i Elsa Peretti per a l’adquisició d’aquest fons de fotografies, així com el finançament dels treballs de documentació, digitalització i conservació d’aquest arxiu, amb l’objectiu que es pugui integrar a la col·lecció del museu i formi part de l’exposició retrospectiva dedicada al gran fotògraf català, és un dels molts projectes que porta a terme aquesta fundació en suport de l’art i la cultura catalana.

Elsa Peretti, presidenta de la Fundació, expressa que "a més de la gran amistat, afecte i estima que sento i sentiré sempre per l'Oriol, soc feliç de poder contribuir que tothom pugui gaudir de conèixer millor l’obra d’un gran fotògraf català".