El Museu Nacional d’Art de Catalunya organitza el primer curs sobre Arts in Health de l’Estat

Interval de dates:
06/11/2018

Al llarg de cinc sessions, i amb la participació de destacats experts internacionals, es coneixeran les aportacions que les arts poden tenir al camp de la salut i el benestar

El passat dimarts 30 d’octubre, prop de 50 professionals de museus i de la salut van assistir a la primera sessió del curs sobre Arts in Health, organitzat pel Museu Nacional d’Art de Catalunya i la recentment creada International Arts in Health Foundation, amb la col·laboració de l’Institut Català de la Salut i el suport de la farmacèutica Lundbeck.

L’evidència científica demostra que l’art, la música, el teatre, la dansa i la literatura poden tenir un impacte positiu i mesurable en la salut dels individus. És a partir d’aquí que neix el concepte d’arts in health, que cobreix l’amplíssim ventall de casos on els professionals sanitaris, a l’hora d’abordar una patologia concreta, consideren les arts com un recurs més en el seu pla terapèutic. La primera edició d’aquest curs compta amb sessions tant teòriques com pràctiques i demana als assistents la seva participació activa per tal que pensin com des de la seva institució poden aplicar el concepte d’arts in health.

Aquestes trobades volen ser un fòrum dirigit a professionals  dels museus i del sector sanitari amb sessions de destacats experts  internacionals com Helen Chatterjeee, Head of Research and Teaching in University College London’s Department of Public and Cultural Engagement i Professor of Biology in the School of Life and Medical Sciences o Thomas Bastien, Directeur de l’éducation et du mieux-être, Musée des beaux-arts, Montréal, juntament amb tècnics i responsables del sistema nacional de salut de Catalunya, metges i professionals sanitaris, associacions de pacients i familiars de l’àmbit de la salut mental, professionals de museus i altres gestors culturals.

El museu és un agent comunitari de primer ordre que està destinat a jugar un paper molt rellevant en aquest escenari. Implicar-se, mitjançant el patrimoni que conserva i els seus coneixements en la salut dels ciutadans és, en realitat, una manera més de potenciar el significat i la rellevància social i comunitària de la institució. Organitzant aquest curs, el Museu Nacional vol refermar el compromís amb la seva funció social i amb la innovació, en aquest cas, amb una nova línia de treball que fa que els museus formin part del sistema de salut i puguin contribuir al benestar i la millora de la qualitat de vida dels col·lectius més vulnerables.

El curs té lloc els dies 30 d’octubre i 6, 13, 20 i 27 de novembre al Museu Nacional d’Art de Catalunya de Barcelona i es podrà seguir en directe a twitter a través de l’etiqueta #ArtsinHealth i #ArtsiSalut.

Més informació: https://www.museunacional.cat/ca/activitats/curs-dintroduccio-larts-health

Organitzat per:

Amb la col·laboració de: