Taules rodones: "Art a Catalunya. Segona meitat s. XX. Debats", a l'Ateneu Barcelonès

18.30 h
Lloc:
Ateneu Barcelonès. Sala d'actes Oriol Bohigas...
Preus:

Activitat gratuïta

Cal revisar la història de l'art català de la segona avantguarda. Amb aquestes primeres trobades es proposa assenyalar aspectes desconeguts i replantejar els ja coneguts d'un relat històric encara per construir, amb la perspectiva de la seva consolidació patrimonial. El Museu Nacional presentarà un projecte a llarg termini de recuperació de l'art català que va de la Postguerra a la Transició.

Dimarts 24 de maig, 18.30 h

• Presentació: Pepe Serra (director del Museu Nacional)
  • Historiografia de l'art català de postguerra: nusos i sortides

Una nova mirada per part d’historiadors que en els darrers anys s’han aproximat a l’art català des de perspectives diferents i formats diversos. Es tracta, per tant, d'indagar cap on poden anar els relats historiogràfics futurs, quines noves metodologies poden aportar i quins llocs queden per explorar.

Participants: Manel Guerrero (crític i gestor cultural), Jordi Ibáñez (professor d'Estètica i Teoria de l'Art de la Facultat d’Humanitats  a la UPF), Albert Mercadé (historiador de l'art i comissari) i Àlex Mitrani (professor a EINA Centre de Disseny i Art adscrit a la UAB)

Dimarts 7 de juny, 18.30 h

• Més enllà de Dau al Set: marginals i canònics

Aquesta taula planteja una aproximació crítica a l’art dels anys cinquanta i seixanta a Catalunya, explorant aquells autors i pràctiques insuficientment atesos fins ara.

Participants: Pilar Bonet (historiadora, crítica d'art i curadora d'exposicions), Ainize González (doctora en Història de l'Art i Musicologia), Joan Minguet (professor del Departament d'Art i Musicologia de la UAB i president de l'ACCA) i Martí Peran (professor de Teoria de l'Art de la UB)

Debats organitzats pel Museu Nacional d’Art de Catalunya i la Secció d’Arts Visuals de l’Ateneu Barcelonès

Informació i reserves:

Entrada lliure fins a completar aforament. No cal inscripció

L'art català de la Postguerra a la Transició: un relat per construir