7è Art: Cinema al museu. Projecció 'Girl With a Pearl Earring' (2003)

3 de febrer, 18.30 h

Activitat gratuïta

18.30 h
Lloc:
Sala Oval
Preus:

Gratuït

Material:
PDF icon Programa (pdf - 293kb)

Programa (pdf - 293kb)

El cinema ja forma part de l’adn del museu, que, de la mà de la Filmoteca de Catalunya i el seu Centre de Conservació i Restauració, inclou, des de fa temps, projeccions a les sales de la col·lecció permanent.

El museu programa un seguit de pel·lícules relacionades amb la temàtica que li és pròpia: les col·leccions, les exposicions temporals, biografies d’artistes, l’obra d’art, el procés creatiu, el museu com a institució...

En el marc de la nova presentació de la col·lecció de Renaixement i barroc al museu, el proper 3 de febrer us proposem La noia de la perla, pel·lícula excel·lentment ambientada a l’Holanda de l’època. L’any 1665, la jove Griet entra a servir a casa de Johannes Vermeer. Aquest, conscient de la intuïció de Griet amb la llum i el color, va introduint-la poc a poc en el misteriós món de la seva pintura. D’altra banda, Maria Thins, sogra de Vermeer, veient que Griet l’inspira, decideix permetre la relació entre ambdós per tal que el seu gendre augmenti la seva escassa producció de quadres. Griet es rendeix cada cop més als encants de Vermeer, tot i que no pot estar segura dels sentiments del pintor envers ella.

El maquiavèl·lic Van Ruijven, conscient del grau d’intimitat existent entre ells, se les empesca perquè Vermeer rebi l’encàrrec de pintar Griet sola. El resultat serà una de les majors obres d’art mai creades, però a quin preu per a Griet?

#CinemaalMuseu   #RenaixementiBarroc

Informació i reserves:

Activitat gratuïta, sense inscripció.

Pel·lícula en VOSE